لازمه آشتی مردم با تلویزیون از زبان کارگردان «هوش سیاه»
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۲۵۷۹
این روزها آنتن تلویزیون پر شده از آثاری که هیچ لذت و جذابیتی برای مخاطب ندارد؛ مخاطبی که با رسانه قهر کرده و با یک کار جذابِ پر کشش و دیدنی و خاص دوباره با رسانه ملی آشتی میکند.
خبرگزاری تسنیم: شاید نام "هوش سیاه" یا "قتل آنلاین" به گوش هر مخاطبی برسد نام مسعود آبپرور را در پای تیتراژ پایانی به عنوان فیلمساز دیده باشند، اما همین چند وقت پیش بود که در "ستارخان" هم به عنوان بازیگر ظاهر شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مسعود آبپرور درباره اینکه چرا این روزها کار نمیکنید و شاهد سریالهای پلیسی، امنیتی و اصطلاحاً اکشن با هیجان نیستیم، تأکید کرد: بحث اولویت هاست و اولویت سازمان این است که آنتن سیما از برنامههای نمایشی خالی نباشد. البته در چند وقت اخیر کمی هم جدول پخش سریالها منظم شد و هر زمان شبکهای را بگیرید، میتوانید به تماشای یک سریال بنشینید. شاید همین اولویت بود که باعث شد سازمان آثار گرانقیمت را کنار بگذارد و پروژههای ارزان قیمت را به تولید برساند. «کایدون» هم جزو سریالهایی است که با هزینه کم ساخته نمیشود و بودجه زیادی لازم دارد. یعنی در واقع کارهای پرهیجان اکشن با موقعیتهای پلیسی و امنیتی نیاز به کار بیشتر و مطمئناً نیازمند بودجه بیشتری است.
وی اضافه کرد: «کایدون» کیفیت فوق العادهای دارد و باید از زمان و بودجه مناسبی هم برخوردار باشد با این حال ما ۲ سال است، منتظریم و نمیدانیم چه زمانی سریال کلید میخورد. «کایدون» یک سریال ضدجاسوسی فوق العاده است که باید به روز کار شود و هرچه بگذرد این قصه ممکن است کهنه شود. این روزها شاهد قهر مخاطب با رسانه ملی هستیم، چون سفره رسانه ملی همه نوع غذایی برای تغذیه مخاطب نگذاشته و هرآنچه را میبینید با سلیقه خودش قرار میدهد.
کارگردان "هوش سیاه" با اشاره به اینکه امروز تلویزیون باید به سمت کارهای جذابِ پرکشش دیدنی برود و نه فقط به پر کردن آنتن فکر کنند، افزود: مخاطب نمیتواند یک کار جذاب را از میان این همه تولید انبوه انتخاب کند. به همین خاطر گیرنده خود را به سمت رسانههای اینترنتی، ماهوارهای و برون مرزی تغییر میدهد که نمیدانیم چه خوراکی نصیب جوان ما میشود. از طرفی هیچ تنوعی هم در این ضیافت رسانهای را نمیتواند تناول کند، چون فقط یک تم و ژانر را انتخاب کردهاند و مخاطب قدرت انتخاب ندارد.
وی در پایان تصریح کرد: الان به ژانرهای مختلف و کیفیت نیازمندیم تا اینکه روی آوردهایم به تولید انبوه و توجه به کمیت! باید بدانیم که ارتقاء کمیت چندان جواب نداده و به جای آن بایستی به کیفیت توجه کنیم. ما دو سریال مناسب و دیدنی برای دو شبکه داشته باشیم کفایت میکند و لازم نیست حتماً همه شبکهها سریال پخش کنند که هیچ مخاطبی نداشته باشند. ما باید تمام توان و ظرفیتمان را به کار بندیم تا مخاطب در ساعت پخش سریال تلویزیونی، رسانه ملی را تعقیب کند و نه اینکه در عین سردرگمی سوژههای تکراری و بدون هیجان، هیچکدام از سریالها را دنبال نکند.
لینک کوتاه خبر: farda.fr/003T3Vمنبع: فردا
کلیدواژه: تلویزیون مسعود آب پرور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش میرجلالالدین کزازی به فیلم «مست عشق»
استاد زبان و ادبیات فارسی و شاهنامهپژوه در حاشیه اکران خصوصی «مست عشق» برای ادیبان و چهرههای فرهنگی، درباره این فیلم اظهار کرد: از نگاهی فراخ و فراگیر، دید و داوری من درباره این توژینه داستانی یا فیلم این است که دستاندکاران و پدیدآورندگان آن در کار هنری که میخواستهاند کرد، کامدار بودهاند. توانستهاند به آن آماجها و آرمانهایی که در سر میپروردهاند، دست بیابند. از این دید این فیلم یکی از اندک فیلمهایی است که من از دیدن آن، از آغاز تا انجام فیلم، شادمان و خشنود بودم.
بیشتر بخوانید؛ پیشفروش بلیت «مست عشق» آغاز شداو افزود: آن دریافتی که این هنرمندان از چهره مولانا و منش و کنش او داشتهاند، در بخشی گسترده در این آفریده هنری بازتاب یافته است. دمهای دلپذیری را من به هنگام دیدن فیلم گذرانیدم اما چند ویژگی بیشتر بر من کارگر افتاد؛ بجز کارگردانی که هر چه در فیلم میگذرد به راستی به گونهای به او بازمیگردد زیرا اوست که سررشتهها را در دست دارد، خُنیا یا موسیقی فیلم بسیار باشکوه ، کارساز و اثرگذار بود، به همان سان فیلم برداری آن. سه دیگر، آوابرداری این فیلم. از دید فنی این سه، نمود بیشتری در چشم من داشت.
کزازی درباره گفتوگوهای بین شمس و مولانا که از دید برخی، شاید برای مخاطب عام دیریابتر باشد و اینکه آیا فیلم توانسته شمایی از مولانا و شمس را به مخاطب عامتر معرفی کند، گفت: بیشینه این گفتوگوها چون از آبشخورها ستانده شده بود، از ویژگیهای بسیار پسندیده فیلم شمرده میشود اما زبان فیلم، شاید ناچار بودهاند من داوری نمیکنم، با زبان روزگار مولانا همیشه سازگار نبود، شاید میخواستهاند که بیننده امروزین بتواند پیوند بیشتری با فیلم بیابد. ببینندهای که با ادب پارسی و زبان مولانا به بسندگی آشنا نیست.
کد خبر: 1229343 برچسبها اخبار سینما